Bezpieczeństwo w każdym banku to priorytet. Konta internetowe są chronione przez najlepsze systemy kodujące a połączenia są szyfrowane najnowszymi technikami. Można to łatwo rozpoznać np. https:// w polu adresu przeglądarki internetowej lub symbol kłódki.
Polskie e-banki posiadają bardzo wysoki poziom zabezpieczeń a najsłabszym ogniwem jest niestety klient. Dlatego TRZEBA zachowywać podstawowe zasady bezpieczeństwa rekomendowane dla obsługi klienckiej konta i prawidłowo przeprowadzać kilkustopniowy proces uwierzytelniania:
Polskie e-banki posiadają bardzo wysoki poziom zabezpieczeń a najsłabszym ogniwem jest niestety klient. Dlatego TRZEBA zachowywać podstawowe zasady bezpieczeństwa rekomendowane dla obsługi klienckiej konta i prawidłowo przeprowadzać kilkustopniowy proces uwierzytelniania:
- pierwsza linia obrony to unikalny numer/login klienta oraz hasło, które są wymagane przy każdym logowaniu w serwisie internetowym - istnieje ABSOLUTNY ZAKAZ PODAWANIA INFORMACJI O KONCIE KOMUKOLWIEK np. znaną praktyką hakerską jest rozsyłanie fałszywych emaili z banku z prośbą o podanie istotnych informacji o rachunku: numeru konta, loginu, hasła czy ewentualnie kilku pierwszych haseł jednorazowych ze zdrapki argumentując to celem weryfikacji klienta tzw. phishing. Pamiętaj - banki nigdy nie proszą o podanie wrażliwych informacji drogą korespondencyjną!
- podczas połączenia internetowego z kontem najlepiej korzystać z własnego komputera domowego lub znajomych - ważne aby system operacyjny i oprogramowanie antywirusowe były aktualne
- jakiekolwiek wątpliwości czy zauważone nieprawidłowości powinny być impulsem do natychmiastowego kontaktu z bankiem
- ZAWSZE należy wylogować się z konta - nie wolno zamykać przeglądarki bez wylogowania
- dodatkowym zabezpieczeniem (wydającym się nie do przejścia dla cyberprzestępców) jest autoryzacja każdej operacji hasłem jednorazowym, który bank wydaje w formie papierowej (kod ze zdrapki, jak wspomniałem tu istnieje możliwość phishingu, ponieważ klient może poznać i naiwnie udostępnić kilka kolejnych kodów), wysyła sms-em na numer telefonu klienta lub generuje go token (małe urządzenie elektroniczne). Banki coraz częściej odchodzą od zdrapek na rzecz autoryzacji smsowej, która uniemożliwia niepowołanej osobie dokonanie transakcji po zalogowaniu na konto - hasło jest generowane do każdej transakcji indywidualnie i przesyłane podczas jej realizacji na numer telefonu klienta
Konta internetowe są bezpieczne, ale należy zawsze pamiętać o wyżej wymienionych elementarnych zasadach bezpieczeństwa....i można spać spokojnie.
Bankowość internetowa często traktowana jest jako wirtualna i wielu klientów nieufnie podchodzi do takiego prowadzenia finansów. Tymczasem należy pamiętać, że za niby wirtualnymi bankami stoją największe grupy finansowe:
mBank jest e-marką BRE Banku,
Inteligo to PKO Bank Polski,
Volkswagen Bank direct czy Toyota Bank należą do największych koncernów samochodowych na świecie.
Dlatego nie istnieje jakiekolwiek ryzyko, że bank internetowy przepadnie razem z naszymi pieniędzmi. Dodatkowym państwowym gwarantem oszczędności zgromadzonych w e-bankach oraz w instytucjach tradycyjnych jest obowiązkowy system gwarantowania Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.
mBank jest e-marką BRE Banku,
Inteligo to PKO Bank Polski,
Volkswagen Bank direct czy Toyota Bank należą do największych koncernów samochodowych na świecie.
Dlatego nie istnieje jakiekolwiek ryzyko, że bank internetowy przepadnie razem z naszymi pieniędzmi. Dodatkowym państwowym gwarantem oszczędności zgromadzonych w e-bankach oraz w instytucjach tradycyjnych jest obowiązkowy system gwarantowania Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.
0 komentarze:
Prześlij komentarz